Tervetuloa seurailemaan Ketunpojan ja sen Emon yhteisiä ja vähemmän yhteisiä tuotoksia kädentaitojen ja muun puuhailun saralla.
Blogi sisältää myös pohdintaa elävästä elämästä, valokuvia ja kiinanharjakoiran hännän heilutusta. Myös Ketunpojan isukki vierailee blogissa silloin tällöin.
Ai niin, sitten vielä: Kuvat ovat omiani, jos en muuta ilmoita. Ethän kopioi kuviani ilman lupaa!(Tämähän on tietysti kaikille selvä asia entuudestaan..eikös juu.)

torstai 2. joulukuuta 2010

Valokuvatorstain haaste 187.

(Kännykkäkameran satoa.)
Tällä viikolla inspiksenä toimii Petri Laaksosen Täällä Pohjantähden Alla kappaleen sanat ja/tai musiikki. Ihan alimmaisena linkki kappaleeseen youtubessa.
"Täällä Pohjantähden alla, korkeimmalla kukkulalla
Katson kauas kaukaisuuteen, tulet uniin uudestaan.
Täällä Pohjantähden alla, taivas täyttyy purppuralla
siitä suojakseni peiton minä itselleni saan.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.

Täällä Pohjantähden alla, murheita on laulajalla,
täällä kuu kumoittava on myös alakuloinen.
Täällä Pohjantähden alla,hiipii sieluun asti halla,
ja tunteet tappamalla, rikki repii sydämen.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.

Täällä Pohjantähden alla,korkeimmalla kukkulalla
Katson kauas kaukaisuuteen, tulet uniin uudestaan.
Täällä Pohjantähden alla, taivas täyttyy purppuralla
siitä suojakseni peiton minä itselleni saan.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen.

Ja alla Pohjantähden minä tulen, minä lähden
Ja vain Pohjantähden nähden itken vuokses kyyneleen."

Säv: Petri Laaksonen

San: Turkka Mali
http://www.youtube.com/watch?v=ORdVF8Vnc4Q&feature=related 

Lisää samasta aiheesta täällä.

13 kommenttia:

  1. Hyvän kuvan olet ikuistanu kännykkäkameralla!!

    VastaaPoista
  2. Ihanan talvinen ja suomalainen kuva!

    VastaaPoista
  3. Hienosti valoon saatu talletettua. Kaunis.

    VastaaPoista
  4. Oho, toiset ne vaan saa kännykälläkin ihan oikeita kuvia. Hyvä!
    Vähän mainostankin samalla uutta haastejuttua, täälläkin voi käydä kurkkimassa ja osallistumassa http://alkukirjaimet.blogspot.com/

    VastaaPoista
  5. Ihmettelin minäkin kamerakännykän kuvan laatua. Ja kylläpä paistaa joku tuossa komeasti - kuu? Aurinko? Pohjantähti ü

    VastaaPoista
  6. Kiitos kommenteista kaikille:)
    Suurimmaksi osaksi otan kuvia kamerakännykällä( Nokia n95), se kun on aina mukana.
    "Oikeaa" kameraa kannan mukana, kun paneudun asiaan tai siis muistan sen ottaa, enkä koe sen olevan elämisen ja tekemisen tiellä.
    Haluaisin joskus oppia kuvaamaan oikeasti. Ehkä eläkepäivillä ;)
    Pankin talkkari: Kuvassa loistaa aurinko todella kovalla pakkasilmalla Levillä. Tuultakin oli niin, että kaikki isommat hissit ja korkeimmalla olevat kahvila-ravintolat oli suljettu.

    VastaaPoista
  7. Kaamoksen sinertävän hetken tuntua. Tunnen tuiskun tuivertavan, pakkasen purevan.;)

    VastaaPoista
  8. Hrrr... onneksi olen nyt peiton alla takkatulen ääressä ja saan katsella tuota maisemaa :)

    VastaaPoista
  9. Mulla tulee ihan tietty tunnelma mieleen tosta kappaleesta, ennen sitä soitettiin usein radiossa, nyt ei kuule oikeastaan koskaan! Olin unohtanut että tuokin on olemassa. Mulla tulee kaiho mieli sitä hyräillessä...

    Pikku pakkasia joulukuisiin päiviisi!

    VastaaPoista
  10. Sanna-Pauliina: Kiitos toivotuksista:)
    Itselläni tulee palan tunne kurkkuun ja kyynel silmään tuosta kappaleesta. Olen muutoinkin aika herkkä, jos näen, koen tai kuulen jotakin mielestäni tunteikasta:Surullista tai iloista. Oli sitten kyse musiikista, elokuvista, taiteesta tai elävästä elämästä.

    Iiris ja Liplatus :) : Meinasi todella tuolla jäätyä silmätkin päähän. Viime talvena oli kovat pakkaset, mutta kovan tuulen ja pakkasen yhdistelmä tunturin laella oli jo jotain aivan omaa luokkaansa. Onneksi oli paaaljon vaatetta päällä!

    VastaaPoista
  11. Aika veikeä kuva! Hauska pysähtynyt asetelma.

    VastaaPoista
  12. Kaukaisuuteen katse kovassa pakkasessa

    VastaaPoista

Piristit juuri päivääni kommentoimalla :)