Tervetuloa seurailemaan Ketunpojan ja sen Emon yhteisiä ja vähemmän yhteisiä tuotoksia kädentaitojen ja muun puuhailun saralla.
Blogi sisältää myös pohdintaa elävästä elämästä, valokuvia ja kiinanharjakoiran hännän heilutusta. Myös Ketunpojan isukki vierailee blogissa silloin tällöin.
Ai niin, sitten vielä: Kuvat ovat omiani, jos en muuta ilmoita. Ethän kopioi kuviani ilman lupaa!(Tämähän on tietysti kaikille selvä asia entuudestaan..eikös juu.)

maanantai 4. huhtikuuta 2011

Ylpeä äiti.

Tänään olen ollut ylpeä äiti!

Sain töihin puhelun ketunpojalta, joka meni jotenkin näin:

-Äiti! Kato kun mulla meni koulussa housuille sellasta....no sellasta väriä. Sitä meni farkuille... Ja sitten sitä meni niille vaihtohousuillekin.

-Onko sulla nyt kuivat ja puhtaat vaatteet päällä? Millasta väriä?

-On kuivat. Mä otin kaapista. No sellasta väriä...Toisille meni jotenkin, kun mä nostin sitä purkkia, kun mä en menannu saada siitä...paljon polvelle...ja sitten..no meni toisillekin vähän, jotenkin. En tiä miten. Mitä mä teen niille housuille?

-Minkälaista väriä se oli? Oliko se vesiväriä? 

-Ei kun sellasta mitä otetaan pullosta.

-Mene pesuhuoneeseen, ja katso onko siellä sellanen valkonen ämpäri.Sellanen missä on siivoustarvikkeita.

-Joo...Onkse tää mis on nää kengät päällä?

-On kai...Onko siellä niitä siivousvälineitä myös?

-Joo, on.

-Tyhjennä se ämpäri johonkin sinne pesuhuoneeseen. Onko siellä housujen taskussa muuten jotain?

-Oota mä lasken tän puhelimen lattialle, ni mä tarkistan...Joo, ei!

-Siis ei ole?

-Ei.

-No sitten laita ne kummatkin likaset housut sinne ämpäriin ja laske niiden päälle sieltä suihkusta viileää vettä.

-Siis tällä suihkulla vai hanasta?

-Mieti kummasta saat paremmin, niin ettet kastele itseäsi.

-Joo. No laitan tän suihkun tänne ämpäriin ja lasken hanasta.

-Laita vettä niin, että ne housut peittyy. Painat vähän kädellä.

-Joo, mut nyt mä lopetan. Kun mä laitan näitä housuja.

-Soita sitten uudestaan, jos tulee jotain. Tee läksyjä ja syö välipalaa.

-Joo. Moikka.

-Moikka.

Kotiin tultuani odottamassa oli vain karvakuono ja kahdet hienosti likoamassa olevat housut. Ketunpojasta on tullut iso. Monta asiaa meni hienosti: 
  1. Mukaan kouluun oli lähtenyt kahdet housut(Pojan itse pakkaamat.)
  2. Koulussa oli osannut ilmeisesti vaihtaa housut.
  3. Kotiin tultuaan oli osannut vaihtaa vielä uudestaan housut ja oli ne itse kaivanut vaatehuoneesta.
  4. Osasi soittaa apua asiaan, josta ei tiennyt mitä sille pitäisi tehdä.Selittää tapahtuneen ja kuunnella.
  5. Osasi ratkaista ongelman hanan ja suihkun kesken itse.
  6. Osasi seurata tarkasti ohjeita.
  7. (Äiti-ihminen ei hermostunut yhtään.)


Vihreällä oli näemmä maalattu.Ja punaisella. Jos väri ei lähde pois(Sitä on farkuissa aikas runsaasti. Ja sopivasti kollareissa.) teemme housuille kikkakolmosen. Tuloksen näette sitten, jos näin käy.

Nyt jään odottelemaan ketunpoikaa ja hänen isäänsä sählystä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Piristit juuri päivääni kommentoimalla :)